fredag 2 november 2007

i väntan på soluppgången

Vaknade alldeles för tidigt med bultande huvudvärk av att hemtelefonen hade laddats ur och låg och pep i vardagsrummet. På något sett hadde dessa pip integrerats i mina drömmar som bestod av galen blandning med leopardungar, djungel och tjuvskyttar som hade kläder med zebraränder. Det var ytterst komplicerat att försöka koppla det till verkligheten och en urladdad telefon.

Klockan är för tillfället fortfarande för tidigt och jag väntar på att det ska ljusna, för ungefär då ska jag träffa J för lite samåkning till jobbet. Frost på bilarna idag.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Visst är det lustigt att hjärnan kan göra sådant medan du sover. Det är det jag säger:
-Lita inte på hjärnan och kroppen är i viss mån opålitlig.
lita bara på dig själv för kroppen och hjärnan vill bara luras.

Och detta kunde du ju sluppit om du hade ställt telefonen i laddaren som jag brujar görs;)

Mikael sa...

Aj då!

började skriva utan att titta på tangenterna, a blev s och k blev j...