söndag 18 november 2007

ljuset i tunneln


Mitt i natten nu, senare än mitt i natten eftersom klockan nästan är 3. Jag är klarvaken, inte alls trött, och har inte minsta lust att gå och lägga mig. Hade det varit sommar hade jag nog suttit uppe och väntat på soluppgången, nu är chansen till soluppgång inom de närmaste timmarn rätt så obefitlig. Ska vi inte flytta till Australien? Nånstans nära havet. Jag tror jag skulle må bra av att kunna gå ner till havet, känna sand under fötterna och lyssna till bruset. Utan att frysa ihjäl.

Hade hoppats att få prata lite mer med M ikväll, men jag tror det blev lite försent. Nu är jag helt pigg och ingen att prata med. Å andra sidan kan man ju fundera på hur mycket det hjälper att prata. Alla säger att det är så bra att prata, att dela med sig av sina problem, att be om hjälp. Men jag undrar. Varför då? De gånger jag försöker dela med mig av mina problem är det ändå ingen som tar mig på allvar. Jag kanske framställer det fel. Inte går det över heller. Ångesten är fortfarande lika ihållande även om jag berättar om den. Slutsats. Whats the point?

Tvättat alla tvättkorgarna idag. Lägenheten luktar tvättmedel och rena kläder. Nice. Tyvärr återsåtr att vika in hela tvätthögen i garderoben. Inte lika nice.
Ska nog gå och lägga mig nu, känner att jag är på väg att spåra ut.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jobbigt läge att va uppe så där på natten, hade ingen aning om att du var uppe då. Själv smnade jag tungt runt halv ett. spelar egentligen inte någon roll vad klockan är här. Det är nästan natt 20 timmar per dygn nu.

Angående att prata så kan jag nog hålla med dig. Undrar om det inte blir bättre om man håller sig till att dela med sig av ens roliga ämnen. För mig blir det bara värre när jag talar om vad som stör mig. jag blir argare och ledsnare.

Därmed inte sagt att jag inte vill lyssna på dig när du vill prata. eller är jag så dålig på det? Jag ska däremot hålla inne med mina issues. Den enda som kan lösa mina problem är jag, till att börja med i alla fall. Sedan kan man be om hjälp.

Jag vill oxå flytta till något varmt ställe. Australien är en dröm för mig eller något annat varmt, gärna nära till öken, med för den delen.
Hoppas din dag varit bättre idag.

Massa kramar