måndag 18 juli 2011

att hantera semester

nu har första semesterveckan gått. Damn it vad tiden går snabbt! Det finns både för och nackdelar med att vara hemma på semestern. Fördelarna är att man är hemma, hinner fixa det som inte har hunnits med förut. Kan ta det lugnt. Slösar inga pengar. Nackdelarna är att man känner sig tvungen att fixa det som inte hunnits med förut. Jag har lite svårt att komma in i semestermode på det sättet man kan göra när man är bortrest. Det finns liksom andra saker att göra än att bara läsa böcker, tyvärr på ett sätt, jättebra på ett annat.

Idag har vi varit på bibblo på morgonen (förmiddagen eftersom jag som vanligt är för långsam på morgonen). Simone lekte lite, läste lite böcker, slängde omkring böcker, och försökte ge böcker till andra barn. Sen promenad hem, äta lite och sova...
Läsa bok
Vad finns det där?
Andra delen av dagen åkte Micke iväg för att spela badminton och jag åkte iväg till mina föräldrar. Jag älskar att de bor så nära. Att det är bara att packa ihop lite smågrejer i bilen och sticka iväg ett par timmar. Sim tycker det är hur kul som helst. Jag blir alltid matad. Simone blir matad. Vi gör roliga saker. Vi pratar om roliga saker. Det blir lite bebisavlastning för mig och lite Simonelööv för mamma och pappa. Ren win-win-situation. Idag sprang jag jobbiga fem kilometer i Ruddalen och sen spelade vi fotboll.

Those shoes where made for fotball
I mål
Snygg räddning
Oups 
Vadå, får man inte bära bollen?

Inga kommentarer: