lördag 2 juli 2011

vad är det med tiden egentligen

Redan en vecka till passerad. Redan Juli. Låter väldigt klyschigt. Men sjutton vad snabbt tiden går. Kan det inte sakta ner lite ibland. Stanna av. Pausa. Så jag får lite tid. Lite tid att begrunda vad som är på gång, vad som ligger framför mig, vad som ligger bakom. Vad det är jag vill. Egentligen. För ofta är det så att saker i livet bara händer, allt rullar på utan avbrott och inga reflektioner över ifall jag gör det jag verkligen vill eller ifall jag bara gör det som ska göras hinns med. 
Mycket på kontoret nu. Inför semester. Inför ny tjänst. Personalansvar. Knepigt och lätt scary. Plötsligt är man inte en i gänget längre. Kan inte skvallra i lunchrummet, prata skit om cheferna. Plötsligt är man en av dem som det pratas skit om. Kanske. Svårt det där. Vilken nivå man ska lägga sig på. 

Lördag börjar regnigt. Det rinner ner för gatan och lite svalka kommer in genom fönstret. Vi packar ihop för en tur loppmarknader. Fortfarande på jakt efter en byrå.
Sim utanför Kommersen (ingen bra loppis)
Syster och Sammi kom förbi på ett mycket trevligt spontanbesök. Vi promenerade ner till den relativt nyöppnade Bocca på Utlandagatan. Mycket gott och väldigt trevligt. Inte svalt och regnigt längre. Varmt och kvavt. Längtar nästan lite efter svalt och regnigt.
Ewa och Sim på väg ner för trappan
Kommer maten snart eller?? 
Jag vill ha Ewas solglasögon. Very nice!
Jepp här var den
Sammi fotar Sim
Snygga brills här med

Inga kommentarer: