torsdag 7 juli 2011

första dagen jag träffar min bebis denna veckan

Jag har jobbat som en galning de senaste dagarna. Från tidig morgon tills alla sover hemma. Har varken haft tid att träffa Simone eller umgås med Micke. Lyckades inte heller inte sova ikapp från helgens spelning så jag har varit rätt så zombiefierad hela tiden. Igår kom jag hem tidigt lade mig på soffan och somnade som en sten. Sov över timmar och kände mig lite mer mänsklig. Idag kom jag hem rätt så tidigt (innan sju iallfall) och fick ta över Simone från Rikard då Micke hade gått för att jobba. Hon blev väldigt ledsen när han gick så jag var tvungen att distrahera henne med något. Så vi tog en liten tur till biblioteket. Där träffade hon en kompis direkt. 
Sim leker  med liten flicka på bibblan
 Vi kom hem med en liten snyft eftersom det inte blev nån lekplaststopp. Men tårarna försvann snabbt när Simone upptäckte att mamma och pappa var och hälsade på. Med sushi och vattenmelon. Det blev lek, och bokläsning och ätande av sushi. Pappa beundrade den jättefina årsboken som Micke hade gjort.
Sim leker med mamma
Pappa beundrar fotoboken
Kvällsmat

Känner inte direkt att jag har något vidare intressant att skriva. Har precis lagt Sim, somnat själv (före henne of course) och sen gått upp för att äta upp vattenmelonen som pappa hade med sig. Ska nog återgå till att sova. Micke är fortfarande och jobbar. 

Inga kommentarer: