söndag 10 juli 2011

helg as it should be


helgen har flugit förbi i ett blurr av aktiviteter. Ett mycket roligt blurr. Lördag började med en tur till Delsjön. Jag premiärsprang mina nya joggingskor Delsjön runt. Kände efter hela sträckan ifall mina knän mådde bra eller inte. Men förutom en helt kass kondis kändes det helt ok. Även om jag konstant tänkte på mina knän och ifall de gjorde ont eller inte. De gjorde de inte. Men man vet aldrig. 

Efter joggingturen så tog vi ett dopp i Delsjön. Till och med jag, the biggest badkruka in all time, tog några simtag. Och det var faktiskt riktigt varmt. Efter springtur och bad blev det våfflor med vispgrädde. Och kaffe. Massa kaffe. Väl hemma tog vi en tupplur, fixade Sims rum och slappade lite.
Köksbordet blev färdigtmålat. Hello större kök
Sim gillar rökt fårost
Häng i Carlanderskaparken
På söndagen sov Sim till halv nio. Halv nio I tell you. Snacka om sovmorgon. Händer typ aldrig. Snabb frukost och sen ut. Först ner till stan. För att skaffa lite gardinkrokar och lite andra grejer. Och sen hem till Christoffer för en tur upp till Prospect Hill för lite utsiktsspaning och gissa huspriser promenad. Fantastisk utsikt och inte så dåliga hus. Det hela avslutades hemma hos honom för den sedvanliga fyra rätters plus lite till middagen. Mycket mycket trevligt och vi blev alla, inklusive Simone, mätta som bollar.  Inte helt sugen att gå till jobbet imorgon. Men sista dan innan semester. Jag kanske kan stå ut.
I väntan på kaffe
Mycket kul att skjuta på vagnen
På väg uppåt
Efter ett tag var vi tvungna att dumpa vagnen
Kotte
Göteborgs dyraste område månne?
First course
and second. Resten försvann i matdimman
På väg hem regnade det rätt mycket

Inga kommentarer: