torsdag 28 juli 2011

jepp, dagarna går fort när man är ledig

Jag lagade pesto igår. Med obscena mängder vitlök, fin olivolja, massa färsk basilika och parmesan. Behöver inte vara svårare än så och blir fantastiskt gott. Trodde det skulle vara lite för starkt och vitlökigt för Simone, men hon slukade en lika stor portion som jag. För övrigt om man kollar färgen på den hemlagade peston (nedan) och tänker på hur peston man köper i affären ser ut kan man föreställa sig vad det är för skit man köper. 
Ingredienser
Den färdiga produkten
Smakar så här gott!
På kvällen tog vi först en tur på vår trogna loppis på Mölndalsvägen. En Herrbetjänt inhandlades för tjugofem pengar. Och en byrå. Jag är fortfarande lite tveksam till byrån. Vi får se var vi ställer den när vi får hem den. Sen åkte vi till Amundön för en lite promenad och bebisplask. Det är alltid lika fint där. Och jag kommer ihåg hur mycket vi promenerade där när jag var liten. Allt ser fortfarande likadant ut. 
Plask på Amundön. 
Torka bebis
Idag var vi rätt trötta på morgonen efter en sprattlig natt från Simones sida. Så planen att gå ut att springa kasserades för att istället ta en tur på stan. Men halvvägs bestämde vi oss för en tur i Trädgårdsföreningen istället. Och Palmhuset. Palmhuset är lovely. För en tjuga kan man gå omkring och titta hur länge som helst. Det är som en liten oas mitt inne i stan. Sim hade jättekul på alla vindlande stigar i tropikerna. 
Balansera på muren
Springa i gångarna
Måste alltid se till att plaska lite
Hmm.. Nån äter min lunch!
Trots att den nån fick en sån lunch också
På eftermiddagen tog jag en tur till mina föräldrar för att Sim skulle få bada lite i poolen som de har skaffat. Det var jättekul. Även om kvällens roligaste var att klättra ut och in i poolen. Ut och in. Igen och igen.
Simone börjar även uppvisa lite musikaliska talanger. Både på keyboard och flöjt. Men mest på YouTube där vi tvingas lyssna på "Tänk om jag hade en liten apa" sången en trilion gånger. 
More and more plask
Playing


1 kommentar:

Anonym sa...

Happy bebis :)