fredag 14 december 2007

the burning lucia

Lyckades pallra mig upp före sju i morse, i rätt så bra form men väldigt ont i halsen. Svalde ner några Ipren och åkte till jobbet ändå, inte riktigt tid eller lust att vara sjuk just nu. På kontoret innan åtta för ovanlighetens skull. Inte illa.

Klockan nio hade vi Luciafika. Min första lussekatt för i år konsumerades. Så väldigt gott. I lööööv lussekatter. Har viss liten ambition att kanske baka några i helgen men jag säger inte för mycket. Även het glögg (som jag inte är så väldigt förtjust i) och pepparkakor med grönmögelost serverades. Pepparkakorna åt jag även till lunch men det behöver jag inte säga mer om. Sedan släcktes ljusen och in kom ett litet luciatåg bestående av 10 gymnasietjejer som såg ytterst bortkommna ut. Precis när processionen klev över tröskeln började vax från ljuskronan droppa ner på Lucian som började pipa fram "aj vad ont det gör" upprepande gånger genom luciasjungandet. Mycket roligt.

Annars hände inte så mycket. Har bokat biljetter till Rumänien. Måste ringa MJ imorgon och be henne försöka ordna ett hotell med ett gym och internetuppkoppling. Det är inte så roligt att bo på hotell och ska man göra det i en hel månad måste jag verkligen ha något att roa mig med. Det kommer nog ändå bli väldigt ensamat i vilket fall som helst.

Hemma runt sju idag. Det blev ingen klättring för mig eftersom jag känner mig hänging och trött så jag ska försöka vila upp och vara frisk i helgen istället. Hoppas M klättrar med mig mycket när han kommer hem.

Och tro det eller ej, kors i taket, (varför säger man så egentligen?) jag lagade mat när jag kom hem! Kände nästan inte igen mig själv, ställde mig vid spisen, lagade brocolisoppa och ingen macka passerade mina läppar. Jag måste verkligen börja blir sjuk. Men gott var det.

Inga kommentarer: