onsdag 19 december 2007

home sweet home

Åkt buss till jobbet idag. Måste säga att trots att bil kostar väldigt mycket så skulle jag fortfarande välja det framför buss vilken dag som helst. Bussen är full med folk, som trängs, som luktar blöta yllekläder, som skräpar ner och puttar på en. Bilen är tom och lugn fylld med musik som jag har valt och luktar möjligtvis en blandning av min parfym och bensin. Vilket jag tycker är gott.

Anledning till bussresan var dagens julbord. Som utspelade sig på Tjolöholms slott. Hemligt som vanligt, men efter en stunds resa i limousinbussen gissade vi rätt. Om du undrar vad en limousinbuss är för något så är det en buss. En buss med puffiga lädersoffor, en buss med röda sammetsväggar med kulörta lampor på, en buss med bar och dansgolv, och zebrakuddar. Det är en limousinbuss. En sådan åkte vi med.

Julbordet var väldigt gott, med mycket vilt och mycket pepparrot. Pepparrotssnapsen var i och för sig inte särskilt god. Den smakade pepparrot. Med en bismak av snaps.

Nu ska jag gå och lägga mig. Det verkar som syster har flyttat in. Hon finns inte här, men många lampor är tända och det ligger en krossad vinflaska i vasken.

Sov gott.

1 kommentar:

Mikael sa...

Hoppas du hade det trevligt, ditt inlägg för idag verkar kanske inte helt opitimitsiskt.

Ledsen att jag inte ringt men vaknade precis och insåg att jag somnat förbi när jag tänkt ringa. mår inte så bra här men försöker friskna till.

vilkien entré din syster gjort med krossad vinflaska ocj allt.

jag ringer från jobbet

puss