måndag 10 december 2007

sunday bloody sunday

Jag somnade med huvudvärk igår och vaknade tyvärr med huvudvärk i morse. Inte en bra start på dagen. Hela förmiddagen gick åt till att hjälpa pappa att flytta bokhyllor. Inte det roligaste man kan göra men med tanke på hur många gånger han har hjälpt mig att flytta så kändes det inte som det går att säga nej. Efter bärandet var jag tvungen att åka hem och lägga mig med en blöt handduk över ansiktet, efter ett par timmar i horisantalt läge blev huvudet bättre och jag kände inte för att kräkas längre.



Nu tittar jag på I Robot på TV. Den är inte slut ännu men jag tycker defenitivt den är bra. Hela tanken med att maskiner får en egen vilja och tar död på mänskligheten har antagligen funnits lika länge som maskinerna. När jag var liten hade vi en shackdator, en spelbräda med riktiga pjäser men som var datoriserad. Efter att ha spelat på den ett tag blev jag bättre och bättre. Jag kommer så väl ihgå att efter ett tag blev jag tvungen att sluta spela eftersom jag var rädd att datorn skulle bli arg ifall jag vann. Jag har ingen klar bild över vad den skulle göra ifall den blev arg, men det var inget bra.

Jag har inte sett M ännu ikväll. Vi skulle pratas vid men jag var ful nog att vilja se klart filmen.

Liten update. Nu är filmen slut och M ska somna och vill inte prata med mig. Jag förstår honom. Men det var en bra film. Mycket snyggt gjord.

Inga kommentarer: