söndag 16 december 2007

the misunderstood artist? or not

Fredag morgon vaknade jag och upptäckte att jag inte längre var helt frisk. Halsen kändes som inlindad i taggtråd, huvudet som inlindat i bomull och jag var snuvig och hes. Hade en snabb fundering på att inte gå till jobbet men då jag skulle ha ett möte om Rysk moms klockan nio, ett möte som jag har försökt att få till stånd senaste månaden, känndes det inte helt rätt att utebli.

Ett gäng Ipren senare var jag så gott som ny. Fick äntligen veta min nya lön, och mot all förmodan blev jag väldigt nöjd. Fick en löneförhöjning på runt 9.3% vilket är väldigt bra. Om man tänker på att max löneförhöjning brukar ligga på 2,8%. Det kommer bli väldigt intressant den dagen jag faktiskt ska förhandla om min lön på egen hand, de senaste åren har jag bara tackat och tagit emot. Det är mycket bättre på jobbet nu för tiden, chefen har slappnat av en hel del och är på nästan riktigt bra humör, det gör att hela gruppen fungerar mycket bättre.

Jag gick relativt tidigt från kontoret men fastnade tyvärr i en vattenläcka på Oljevägen. Och där var jag fast nästan 40 minuter. Det enda roliga under tiden var att titta på hur stora långtradare försökte vända runt på vägen då det inte gick att köra rakt fram på grund av vattnet. Måste säga att det finns en hel del duktiga chafförer där ute. Vända en lastbil med två trailers på en vanlig tvåfilig väg kan inte vara det lättaste, men många klarade det galant. Ringde J för att varna henne från att köra Oljevägen hem och hon messade mig en timme senare att brandlarment hade gått och hela kontoret var nedsläckt. Det var tydligen fullt pådrag med brandbilar men dock ingen brand. Förmodligen vattenläckan som hade spridit sig.

Åkte förbi mamma en sväng för att få mediciner och mat. Det är lite komiskt, är nästan 30 år gammal nu men åker fortfarande till mina föräldrar då kylskåpet är tomt.


Väl hemma var jag trött men hade tvättid och var tvungen att vänta på att allting skulle hinna bli torrt. Roade mig under tiden med att måla lite. Jag gör mig inga illusioner om att någon skulle vilja ha mina tavlor på väggen. Inte ens jag skulle vilja ha mina tavlor på väggen. Men roligt är det. Vilket, antar jag är huvdsaken.

Inga kommentarer: