onsdag 12 december 2007

day and night

Gjorde det igen i morse. Vaknade verkligen pigg klockan sex, snoozade alldeles för länge och var helt dödstrött klockan sju. Vad är problemet egentligen. Gå upp när klockan ringer for fucks sake!

Annars fullt upp på jobbet som vanligt. Inga nyheter på lönefronten. Ute med Alice på lunch, i princip enda dagsljuset som jag absorberar på en dag.

Åkte till verkstan för att kolla vad min påkörda bil skulle kosta att laga. Träffade kanelbullskillen. Han började med att inspektera bilen. Sen gick vi in, han bjöd på kaffe, ringde mitt försäkringsbolag och gjorde en skadeanmälan, ringde tjejen som hade kört på min bil, tog reda på hennes regnummer och försäkringsbolag, ringde till dem, ringde tillbaka till mitt, bokade tid nästa vecka för mig att lämna in min bil. Allt fixat medan jag under tiden drack kaffe och försökte vara trevlig. Jag är helt övertygad om att jag inte hade löst det på ett lika bra sätt om jag hade tagit hand om det själv. Men nånstans kan jag ändå inte låta bli att undra om jag inte blir lurad på något plan. Jag vet inte om det är nån form av inbyggd instinkt att alla bilmekaniker är falska utsugare eller om det är en känsla av osäkerhet över att befinna sig på ett område som jag kan absolut ingenting om. I vilket fall som helst så blir det gratis för mig och väldigt dyrt för hon som körde på mig. Undrar om hon ångrar sig att hon lämnade en lapp?

Efter jobbet blev det räkmacka och drinkar på Heaven 23. Eftersom Graham återvänder till UK imorgon så tyckte vi det kunde vara trevligt att gå ut på en hejdåkväll. Dock så var det inte så många som kunde, så det blev jag, Graham, Josefin och Johan. Business Control kärntruppen. Mycket trevligt i vilket fall som helst.
Jag kände ännu en gång inte igen en kille från min klass, han stod i garderoben och kände så klart igen mig. Jag kom på vem det var efter att han sa att vi kunde få Handelsrabatt. Som tur hade jag inte konsummerat så många Irish Coffés att jag frågade vad sjutton han gjorde som garderobsvakt efter fyra år på Handels.

Nu är det dags att sova. Ska upp och gymma imorgon tidigt.
Ciao

1 kommentar:

Mikael sa...

:)!
Snyggt avslut på dagens inlägg. Garderobskillen är antagligen inte den som lyckades bäst i klassen då kan jag tänka. Även om andra kanske undrar vad jag gjorde som mikrofonutelare idag efter sex år vid univeritetet, saker är inte alltid vad de tycks.

Jag tycker om att läsa dina inlägg, defår mig på mycket bra humör och det känns bra att dela din dag på något sätt.

Ledsen tt jag inte kunnat läsa tidigare men det har varit utanför min kontroll. Hoppas du förstår, jag vill gärna men lyckas inte jämnt. Och känner mig då skyldig av någon anledning.

Ja det kommer mer om mig i dagboken. Din kanelgubbe verkar ju grym, det är service på hög nivå. Jag hoppas du bara är paranoid om att han kanske luras, men jag förstår att han nästan är för bra för att vara sann.

Hörs imorgon