torsdag 13 december 2007

mitt i veckan på väg mot slutet

Trots mina massiva protester igår kväll hade J bestämt att vi skulle träna idag på morgonen. Så det var bara att ställa väckarklockan på sex och hoppas på det bästa.

Jag vaknade tyvärr redan klockan fem av dammsugaraljud från grannarna. Vem dammsuger klockan fem på natten? Och om inte dammsugning är tillräckligt så har jag vid andra tillfällen vaknat av ommöblering, hamrande i väggar och om jag inte misstar mig en borrmaskin. De brukar även spela musik vid tidpunkter som gör sig bäst i tystnad så högt så man skulle kunna tro att högtalarna befinner sig i mina hörselgångar istället för på andra sidan väggen.

Eftersom vårat gym befinner sig under renovering får vi träna på Sörredsgården gratis. Jag har inte varit där förut, men det var verkligen mycket mycket bra. Vi behövde inte vara rädda att maskinerna skulle falla sönder, att repen skulle gå av, det gick att andas där inne och man såg inga konstiga alldeles för stora kryp springa och gömma sig i vråna. Med andra ord var det riktigt snyggt, rent och med alla redskap man kan behöva. Och nästan inga folk. Riktigt nice.

Ute med Alice på lunchen. Jag hade lite extra tid så vi tog en kort runda i Ruddalen. Alice är så söt. Hennes ben uppför sig som spaghetti som har kokat lite för länge men hon bryr sig inte utan spriger runt, snubblar, leker med pinnar och ser lika glad ut som alltid. Det verkar inte bekymra henne nämnvärt att hon inte riktigt orkar med längre. Jag är dock lite orolig när det blir så dåligt att hon alls inte kommer orka gå eller ställa sig upp.

Jobbet som vanligt fullt upp. Tiden går så extremt snabbt så det nästan är löjligt. Har fortfarande inte riktigt greppat att det är elva dagar kvar till jul, sen är det jul, sen åker jag iväg till Rumänien, sen till Costa Rica. Känns så avlägset i kalendern men jag vet att det närmar sig med stormsteg.

Träning efter jobbet också, så det har blivit två pass idag. Känns mycket ambitiöst. Roligt på träningen med blandat teknikträning och fys. Det är då det blir som bäst. Jag anser att det ska kännas i hela kroppen när man har tränat och att tröttheten verkligen ska sprida sig i musklerna.

Så nu är jag helt slut, alldeles för trött för att tömma diskmaskinen idag igen och längtar efter att få rulla in mig i duntäcket. Det hade vart trevligt om M hade varit hemma så jag kunde rulla in mig i honom istället.

1 kommentar:

Mikael sa...

Låter som en bra dag faktiskt, oppas du har fler sådana. Det är skönt när tröttheten i huvudet matchar tröttheten i kroppen när man ska sova. det känns mer välförtjänt då.

Hoppas volvo gymet kommer ha högre standard efter renoveringen. Det borde de kosta på sig. Sörredsgården är fint fast jag har inte varit där på länge.

Det var kul att få både mail och samtal av dig under dagen idag.

Glad Luci(fer)a!