måndag 17 december 2007

the end of the weekend

Återigen Söndag. Inte en dag som tillhör mina favoriter, inte en dag som väcker mig med ett leende med ett löfte om framtiden. Mer en dag med ångest över ouppfyllda uppgifter, ångest över framtiden, ångest över att inte räcka till. Idag till råga på allt är jag sjuk.

Dagen idag, precis som igår tillbringades till största delen i soffan med en bok och otaliga koppar té. Varvade mellan att läsa, slumra, läsa och halvslumra. Inte så givande. Vid fem lyckades jag packa ihop mig själv och åkte iväg till föräldrar. Mormor har ju kommit så jag ville säga hej.

Väl där blev jag matad med polsk soppa som ska vara rena underverket mot förskylningar. Och faktiskt, efter två fulla, heta koppar var jag tvungen att skala av mig ett gäng tröjor och kände mig något bättre. Sen blev det middag med biff, svampar och ostar till efterrätt.

Efter föräldrar åkte jag till Carolina. Har inte sett henne på nästan två månader och jag vet inte om vi hinner att ses innan jag åker till Rumänien, det blir två månader till. Jag och Carolina har, precis som jag och Maria, ett sådant förhållande som gör att man inte behöver höras ofta för att uppehålla vänskapen. Det är OK att inte höras varje vecka, båda vet att den andre har fullt upp och förväntar sig inte kontakt hela tiden. Samtidgt behöver man inte känna sig som en dålig kompis bara för att man inte ses eller hörs. Och när vi väl ses är det enkelt, rätt och väldigt trevligt.

Har pratat med M för en liten stund sen, han verkar lite nere, men jag hoppas att det går över. Han kommer hem snart och ska vara med mig i två veckor. Mycket trevligt.

Sitter nu framför Jedins återkomst. Star Wars har alltid varit mina favoritfilmer och jag avverkade de två första (eller snarare fyran och feman) igår. Känner mig något friskare nu, kanske kommer vara lite vild och galen och stanna från jobbet imorgon.

Love

1 kommentar:

Mikael sa...

Hoppas du mår bättre idag och att du varit hemma, som jag förstod det på CWG så har du varit det den största delen av dagen. åtminstoe fram till att jag ringde och du var ute.

Bra att du passade på att träffa Carolina igår med, som du säger så kommer du ju vara borta mycket framöver.
Längtar efter att vi är borta länge tillsammans.