tisdag 11 december 2007

första måndagen i resten av din vecka

Lyckades inte stiga upp med väckarklockan eller väckarsmset för den delen. I'm the king of snooze. Men jag kompenserade faktiskt mitt timslånga slappande med att ta med mig frukostmackor och ändå vara på jobbet klockan åtta. Inte illa tycker jag själv.

Jag kommer inte vara i Sverige de två första månaderna av 2008. Nu när det är så gott som personalkris i Rumänien har det äntligen bestämts att jag ska åka dit. De ville egentligen skicka mig genast, men nån måtta på den dåliga framförhållningen får det faktiskt vara. Så jag åker den 7:de Januari och kommer hem ca 8:de Februari. För att två dagar efter åka till Costa Rica ända till första Mars. Gött. Det ska bli roligt att åka iväg. Kommer säkert bli jobbigt och ensamt och tufft på kontoret men jag tror jag kommer lära mig en hel del. Och kanske kan få nån form av känsla ifall jag vill jobba där på allvar en längre period eller inte. Jag kanske inte passar alls för att jobba som expat, det får jag väl se när jag provar lite.

Tränade efter jobbet för första gången på länge. Kändes mycket bra. Tydligen är det nån form av tävling på Lördag, men jag känner mig tveksam till att ställa upp. För det första har jag inte sparrats någonting nästan, för det andra har jag inte samma förtroende för tränarna här som jag hade till exempel för Kenneth. Om han sade att jag var redo och klarar av en match så kunde jag lita på honom och veta att jag var tillräckligt bra. Här känns det mest som folk säger att det är klart att man ska vara med bara för att det är tufft.

Jag lyckades till och med att handla mat efter träningen. Spana in hur frysen ser ut nu.

Inga kommentarer: