tisdag 18 december 2007

life on the sofa

Stannade faktiskt hemma idag. Hade kunnat gå till jobbet, för jag mår inte så väldigt dåligt, men för första gången såg jag inte poängen. Så förmiddagen tillbringades i min sedvanliga sjuklingposition, horisontalt på soffan med té och bok.

På eftermiddagen tog jag mig ner till stan. Göteborg ser ut som en bordell nuförtiden, lampor i olika kulörta färger på varenda träd, stolpe och gren. Rätt skönt att vara ute en vardag klockan fyra, inte alls särskilt mycket folk. Fixade mina grejer och tog bussen hem. Satt på bussen och dividerade med mig själv ifall jag skulle köpa en pizza eller inte. Ingen mat hemma som vanligt och en pizza hade inte varit helt fel. Men kom fram till att pizza liksom vin ska konsumeras i sällskap. Så jag köpte choklad.

1 kommentar:

Mikael sa...

Hmmm, jag har helt förvirrat det där med sociala begrepp, jag dricker och äter pizza själv. Du har nog rätt

Vakna frisk love