fredag 25 maj 2012

en eftermiddag med Andi

medelhavsvärmen fortsätter. Förutom inne på mitt kontor. Jag sitter och fryser halva dagarna. Inte jätteskönt när det är typ plus trettio ute.
Igår hade vi en "hänga med Andi" dag. Pappa följde med mig till dagis för att hämta Simone, för att träna lite inför när vi är bortresta då han får hämta henne på egen hand. Sen åkte vi iväg till Grimmered och roade oss där hela kvällen. Premiärbad i poolen, spring i trädgården, och efter det, halvt ihjälsvulten, satte Simone i sig en fjärdedels familjepizza helt på egen hand. 
Jag vet att jag skäller på Micke för att han matar Sim med falukorv, som jag inte anser kan klassificeras som mat, och sen ger jag henne pizza. Men jag ursäkter mig med att pizza egentligen inte är ett halvfabrikat med massa e-nummer.   
På kvällen var det ridning för mig. Och eftersom Micke fortfarande är i Kiruna följde pappa med mig för att vara Simvakt. Och han lyckades söva henne på fem minuter. Igen. Jag vet inte vart jag går fel när det gäller att lägga henne. Att det alltid tar typ en timma för mig. Jag tror att Simone skrattar åt mig innerst inne och tänker "moahahah lättlurad" 
Poolbad på verandan

Jepp, hon åt nästan allt. Plust pizzasallad

Inga kommentarer: