söndag 20 maj 2012

måste bara säga; lammsafari!!!

jag har haft lång Kristi Himmelsfärdhelg. Fyra dagar ledigt. Så otroligt skönt. Nästan som semester. Vi har gjort så väldigt mycket. Både varit hemma och fixat, promenerat på stan, vart på Ikea, åkt på utflykt, tränat, lekt i parken, lagat mat, åkt motorcykel så det känns som mycket längre en fyra dagar. Och jag är inte alls särskilt laddad att packa ihop och åka till jobbet imorgon.  
Så, en kort dag för dag sammanfattning. 

Torsdag: Regn, kallt och fult. Således, städa hemma, rensa ut garderoben, packa ihop kläder som ska till Myrorna, rensa i Simones rum och åka till Ikea. Vi bytte ut så gott som hela sängen. Ny bäddmadrass, nya täcken, nya kuddar, nya lakan. Och för första gången på flera månader kan jag andas på natten. Och du sköna nya värld. Jag kan känna lukter igen.  
Fredag: Ingen regn, men kallt och blåsigt. En promenad runt på stan och häng i Trädgårdföreningen och Palmhuset. Mycket åka kana och gunga och gräva i sanden för Simones del. Hemma igen nästan runt sextiden. 
Lördag: Jag börjar dagen med att simma med pappa. Och sen åker vi på utflykt till Åkulla bokskogar. Hörde från Laurita att det ska vara fint. Och sen när jag fick se på nätet att de hade lammsafari så var jag såld. Vi var helt enkelt tvugna att åka. Det var jätteroligt. Verkligen jätteroligt. Både för Simone och för oss. Vi tittade på hippiekossor, klappade lamm, åt goda mackor, plockade blommor, ramlade i ån, lekte med andra barn och massa massa mer. 
Söndag: Måste vara årets varmaste dag. Och också den dagen då vi antaglgen kände lite söndagsångest av att inte ha några specifika planer. Vi irrade omkring lite hemma och gick ut på promenad. Sen på något sätt tog dagen slut. Däremellan lagade vi mat, bakade bröd, lekte bakom huset, åt glass köpte vattenmelon åkte hoj och lite sånt. Men i princip tog dagen slut jättefort. 
Ikea. Bygga torn av batterier. Simone var lite trött och hängig nästan hela den dagen.
Fika i Trädgårdsföreningen
Lammsafari. Väldigt viktigt att fånga vilddjuren på bild. 
Fina håriga kossor
Micke och Sim poserar
Fiska i bäcken. Sekunden efter bilden ramlade hon i. Tur att vi som rutinerade föräldrar hade ett helt extraombyte med oss.  
Plocka blommor
Tata var är du?!
Micke klippte till en fisk. Det blev Söndagens populäraste leksak. Hon ville sova med den.
Årets första glass 
Och årets första utomhus i t-shirt



1 kommentar:

Anonym sa...

Det har verkligen känts som semester ja. Och Lammsafarin var en grymt bra ide. Du får tacka Laurita för tipset om området. Fiskbilden är jättebra! och jag gillar bilden på mig med, känns som om jag visar min bästa sida. De andra bilderna är bra med
/Micke