fredag 25 maj 2012

tänk vad livet är roligare när det är varmt ute

 veckan är slut och Micke är hemma igen. Just nu, sedan en timme tillbaka, försöker han få Simone att somna. Det går väl sådär kan jag säga. Jag ska nog strax gå dit och lösa av honom. Vi som trodde att dagens kvällsaktivitet skulle få henne att somna snabbt. Speciellt som hon verkade trött och spak. Ja ja, så fel man kan ha. 
Men förutom den här lilla missräkningen just nu så har kvällen (hittills) varit väldigt trevlig. Jag lagade äpple/youghurt pannkakor. Och till skillnad till många av mina matexperiment så gillade Sim dem faktiskt. Och Micke kom hem precis när de stod på bordet och vi var mitt i ätandet. Och han gillade dem också, även om han inte brukar vara kräsen med maten jag lagar. Förutom möjligtvis soppa då. 
Eftersom det var så varmt och kvavt i lägenheten och vi inte hade varit ute idag (förutom hela dagen på dagis då) så bestämde vi oss för att ta en kort sväng till Delsjön. Vi tänkte att Simone skulle plaska lite vid strandkanten, som hon gjorde sist. Men tydligen så var hon väldigt sugen på att bada. Och hon var ovanligt modig. Först vadade hon ut ända till midjan, och sen skulle hon ta sig för att hoppa från bryggan. Från ingenting, helt crazy. Väldigt roligt. 
Nu för övrigt har det blirvit tyst i sovrummet, så Micke kanske går segrande ur somna striden. Eller, mer sannolikt, har han redan somnat själv. 
Äpplepannkakor på väg
Med lite socker på 
Hur goda som helst
Vi hade tänkt oss lite lätt strandplask 
Simone hade lite seriösare bad i åtanke

Det där med att hoppa från bryggan vet jag inte riktigt vad jag tycker om

Inga kommentarer: