söndag 6 maj 2012

två gånger träning och två gånger familjen Edland häng

inte riktigt lika bra helg som förra veckan. Mest därför att den var vanliga två dagar istället för sköna fyra. Men trots det gjorde vid det mesta av tiden. 
Fredag eftermiddag välkomnades jag hem från jobbet med en potatisgratäng direkt från ugnen och lite blandat kallskuret. Potatis i sin enda goda form. Täckta av ost. 
På Lördag började vi dagen med den sedvanliga löprundan runt Delsjön. Fint väder i solen, blåsigt och kallt i skuggan. Väldigt skön löprunda som såklart avslutades med våfflor och varm choklad. Och massa lek med kottar och grus med Simone. På eftermiddagen kom Mickes familj förbi och hälsade på för en kort stund. Men lite Simonelööv och varsin pizza hanns med. 
Söndag åkte jag för att simma med pappa. Jag har nog inte tagit ett simtag sen innan Simone föddes. Ett tag sen med andra ord. Men det gick bra och det jag lärde mig av pappa då sitter fortfarande kvar. Även om pappa tycker jag har för klen överkropp för en effektiv crawl. Vi ska öva varje vecka. På eftermiddagen promenerade vi iväg till Slottskogen för att träffa upp Mickes familj och fira Rikards födelsedag. Vi åt lunch, hängde på lekpark, hoppa studsmatta och frös halvt ihjäl. Men det var väldigt trevligt ändå. 
Vi har inte tillräckligt med stolar. Men det går tränga ihop sig rätt bra ändå  
Jag är fortfarande nöjd med min friss. Fast det är mycket kallare om huvudet nu.
Mycket kul, men svårt i studsmattan
Plikta var crazy shit. Galet mycket barn och föräldrar och grejer. Antagligen för lite större barn, men Simone hade väldigt kul ändå.  
Bäst var en jättestor val man kunde gå in i och åka kana från toppen

1 kommentar:

Mikael sa...

Grymt fina bilder på Sim i valen och i studsmattan. Tycker det skulle vara en bättre fördelning med fyra dagars helg varje helg. Har haft det riktigt bra och tycker bara det är synd att den är slut så snabbt.