tisdag 22 maj 2012

varma dagar

tillsammans med söndagen har måndag och tisdag nog varit årets varmaste dagar. 20 grader varmt redan klockan sju på morgonen och bara varmare och varmare under dagen. Inte för att jag märker så mycket av det inne i mitt kontor utan fönster. Men eftersom Micke är i Kiruna kommer jag iväg från jobbet tidigt och har mycket tid att hitta på saker efter jobbet. 
I måndags gjorde jag genidraget att gå till Universeum. En strålande solig dag när klockan närmar sig fem. Jag och Simone hade stället helt för oss själva. Jag skojar inte. Inte en människa förutom personalen som passade på att peka ut spännande fiskar och roliga växter. 
Och idag åkte vi iväg till mamma direkt efter dagis. Och vissa av oss passade på att springa omkring helt nakna ett par timmar. Och när vi hittade en djup balja att fylla med vatten var lyckan total. 
Nya trappor att klättra i. 
Titta en haj!
Dagens plask. Sen kom baljan fram, då blev det ännu mera plask

1 kommentar:

Mikael sa...

Sommar! (peppar, peppar) Smart med universeum och smart med vattenlek ute. Så skönt att slippa grångla med overaller på ett tag...
Hajbilden är action, trots sin klassiska sättning: -Människa i stort akvarium. så har den något speciellt. Tror det är Sims "mars attack" pose i kombination med schafsen...