måndag 29 september 2008

boiled alive

söndag igen. dagarna gå så snabbt att jag hinner inte riktigt registrera att det är höst, och ännu ett år ett snart passerat. Lyckades äntligen städa klart lägenheten. Blir alltid så nöjd med mig själv när det är välstädat. Jag kan gå omkring med ett leende, klappa lite på väggarna, puffa lite på kuddar och beundra lägenheten.

På eftermiddagen cyklade jag iväg till mina föräldrar. Strålande vackert väder idag med, så det var väldigt skönt att cykla. Även om jag känner mig lite ur form.

Det blev middag. Årets första hummer.

Med smält smör och med champagne. Fantastiskt gott.

Jag lagade panacotta till efterrätt. Samma som vi åt på nyår. Mycket uppskattat det med. Fast jag orkade bara med halva.

Och det var nästan ännu skönare att cykla hem. Med magen full av hummer och bubblande champagne. Jag kommer sova som en sten nu.

1 kommentar:

Mikael sa...

Ja, jag anser väl att det är först i magen maten "gifter" sig. Såg jättegott ut.

Själv slängde jag i mig en hel kycling och en tomat... hade varit kuk att göra jämförande kort på mina och dina middagar. Mina är inte så estetiska...