söndag 28 september 2008

händer så lätt

Dagen började bra. Jag har sovit som en sten, och det är fantastiskt vacker höst i Göteborg. Strålande blå himmel, löv i alla färger fån grönt, gyllene guld till flammande rött. Verkligen en dag för långpromenader, kaffe på uteserveringar, varma händer.
Men när jag precis kommit igång med städningen av den katastrofalt stökiga lägenheten ringde ett främmande nummer på min mobil. Det var en tjej som ringde och berättade att syster hade varit med om en trafikolycka med min bil. Syster var inte skadad,som tur är, men i chock och ingen visste hur det var med mopedisten som tydligen låg stilla på marken. Ringde till pappa som åkte dit först, sen när jag och mamma hade kommit fram var redan ambulansen och polisen borta. Det enda som fanns kvar var en chockad ewa och metallbitar spridda i rondellen. Ingen vet riktigt vad som egentligen hände, men antagligen så var mopedisten redan i rondellen och körde väldigt fort så syster hann inte se honom när hon körde ut. Hon kommer inte ihåg riktigt. Efter det så avstannade dagen något.

Och just det. Ifall du undrar hur lilla bilen ser ut.

1 kommentar:

Mikael sa...

det är det det som är det djävligaste, det händer så lätt. Om mopedisten varit medveten om att han inte är en bil och om Ewa tänkt på att mopedister inte är bilar, så hade det varir annat men så var det inte.

Men det är hemskt oavsett