onsdag 3 september 2008

early to bed

för en gångs skull trött på kvällen. Och klockan är bara nio. Jag ska definitivt passa på att gå och lägga mig så snart som möjligt innan jag blir pigg igen. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag gick och lade mig långt efter midnatt igår och var uppe innan sex i morse. Och imorgon måste jag gå upp och tvätta håret. Och klä mig fint, men inte för fint så att jag inte får massa frågor om varför jag är så finklädd på jobbet.

Annars har det varit en bra dag. Solen har skinit och det är varmt, fast hotande regnmoln hänger väldigt lågt över stan. Jag var och gav blod på lunchrasten, så det blev ingen träning idag.

Tycker det är lite facinerande att ge blod. På något morbidt sätt tycker jag att det är trollbindande att titta på när den kvartmillimeterstora kanylen in sticks in genom det översta hudlagret in i venen och blodet omedelbart börjar rinna. Och det rinner mycket och snabbt, ur ett sånt litet hål. Och av någon anledning är det alltid mer lättflytande än jag tror att det ska vara.

Annars inte mycket nytt. Ätit thaimat hemma hos mamama på kvällen och druckit mycket té. Nu äter jag en rest av aroniapajen (jag är svag efter att tömt mig sjäkv på en halvliter blod så jag måste äta goda saker med mycket C-vitamin i) och ska lägga mig med min bok. Jag börjar bli nyfiken på hur den slutar.

Idag hade jag bakåtslick.

1 kommentar:

Mikael sa...

Du vet att jag inte gillar det där blodsnacket. Jag fixar inte riktigt det där med röret, det är kul om det hamnar på marken men jag svimmar om det är i röret...

Anyhow, du är snygg.

love