fredag 19 september 2008

ripples

mycket spännande dag på jobbet idag. Snacka om kontraster. Gårdagen tillbringades på soffan inlindad i filt och idag på kontoret försöka hjälpa till att styra upp vår business från krisen. Det är nu jag märker hur känsligt systemet tjäna pengar på pengar egentligen är. Kris på ett ställe sprider sig som ringar på vattnet tills alla är påverkade. Vi kan ju knappt göra några affärer då det inte finns pengar att låna. Ett system som kräver att pengara hela tiden hålls i rörelse sjunker som en sten när likviditeten är såpass dålig som den är nu. Det är lite skrämmande, men vi har inte gått i konkurs ännu och jag kommer troligtvis inte bli av med jobbet så det är lite spännande också.

Fast jag åkte hem hyfsat tidigt. Med tanke på att alla bankerna stängde ovanligt tidigt idag så fanns det liksom inte mycket att göra efter fem. Och sortera papper hade känts lite av en antiklimax.

Så jag har handlat mat. Dags att bli nyttig och sparsam igen. Och jag har tro det eller ej bakat bröd.

Det blev grymt gott, med torkade aprikoser och äpple. Ewa kom förbi och häsade på med en kompis och brödet blev godkänt även av dem. Jag fick en fin hatt i present. Men jag måste erkänna att jag har förstört lägenheten, förstört mina fina väggar när jag skulle hänga upp den. Jag hängde upp den lite för lågt, upptäckte det direkt och skulle flytta på den självhäftande kroken. Tyvärr lyckade jag flytta bort väggen bakom kroken också. Ahhgh! Som tur är så hänger hatten över den bortflyttade väggen (för lågt) men du måste rädda mig från denna hemskhet i mina fina vita väggar när du kommer hem. Jag lovar att.... hmmm... baka bröd som tack. Eller vad du än skulle vilja ha i gengäld.

Och just det. Som svar på dina frågor. Pierogerna kom från Kraków. Men jag håller med, mycket bra initiativ, väldigt trevligt var det. Och ja, jag kände igen ställen från Sex and the City som vi har sett i verkligheten, så det var inte bara skoaffärer. Mycket roligt. Plötsligt blev filmen bätte.

1 kommentar:

Mikael sa...

Ja världsekonomin är rätt spännande just nu, northland aktien slår botten rekord och det är nu det är upp till bevis om vi har tillräckligt förtroende hos investerarna. så att de inte plockar ut sina pengar.

Brödet låter jättegott så du får all baka åt mig när jag kommer hem i utbyte mot att jag spacklar väggen och målar på den...

Och du, jag inser att jag lät som loosern någon halvdan deckare igår. Avundsjuka är en ful sak och det är faktiskt upp till mig om jag vill att folk ska se vad jag går för.
Håll inte gårdagens samtal för mycket emot mig är du snäll