lördag 27 september 2008

don't wait

rolig dag på jobbet idag. Jag vet att finanskrisen är dålig, att det är den största finansiella kris som har drabbat västvärlden på väldigt länge, men jag är ledsen att säga det, den gör mitt jobb betydligt mer spännande. Att handla med pengar när nästan inga pengar finns att tillgå är en utmaning. En dyr utmaning. För företaget iallafall. Vi har order att inte tala med pressen och jag antar att skriva här är inte heller rekomenderat. Men jag nämner inga namn.

Så fullt upp hela dagen. Sen åkte jag till sjukhuset och hälsade på A. Roligt att se henne igen, jag tycket mycket om henne, tråkigt att det är på sådana omständighter som ett sjukhus. Varför skjuter man upp att hälsa på folk man tycker om till tråkiga tillfällen. Nu kommer hon bli bra. Men tänk hur många barnbarn först träffar sina morföräldrar på begravningen och tänker "varför skrev jag inte det där vykortet"

Hemma har jag lagat pannkakor. Med fetaost. Grymt goda. Hade tänkt att träna på kvällen. Men efter ätit upp alla pannkakorna så kom jag fram till att träningen blir nog imorgon istället.

Däremot har jag sett Ironman. Den var faktiskt betydligt bättre än jag hade förväntat mig. Jag tror att den något fjantiga titeln lurande mig att tro att filmen skulle vara mer åt det barnsliga komedi/actionfilm/serie hållet. Nu tillstår jag inte att det här är en seriöst djup film. Dock med mer stubstans än förväntat.

Och så dagens viktigaste tillägg. Det är inte långt kvar tills Neil Gaimans nya bok kommer ut. Jag är sjukt exalterad. Det blir definitivt ett brott i köpstoppet.

1 kommentar:

Mikael sa...

Joho! ny NG bok blir kul.

Angående att träffa folk när man lever så är det kala hos ingalis nästa lördag då hon fyller 90 (tror jag) hoppas du vill följa med mig dit.

Jag tyckte också Ironman var bra. Jag tror du har rätt att det är titeln som vilseleder. Och trailern tyder ju också på att det är en "ytis". Men där får man en överraskning.

ekonomikrisen är spännande, lite WTC känsla tycker jag men än så länge inte lika tragisk och våldsam. Hoppas den inte blir det heller.

nu måste jag jobba vidare.

kramar