tisdag 2 september 2008

det är tur

att det är morgon bara en gång om dan. Var sjukt trött i morse, men hade tyvärr stämt träff med Josefin i gymmet, så det var bara att tvinga sig upp. Kallt som sjutton börjar det vara ute tidigt på morgonen. Dagarna är jättefina, men på tidiga morgonar och sena kvällar känner man att hösten är i antågande.

Helt Ok dag på jobbet. Även om jag mentalt börjar gå på semester. Vilket är lite stressande eftersom jag har massor att göra denna veckan. Det löser sig nog.

Åkte hem relativt tidigt för att handla mat på vägen för sen på kvällen kom Anna och Åsa förbi. Vi åt indiska kötbullar, aroniapaj, drack vin och tittade på kort från de senaste semestrarna. Jag hade mycket trevligt med många bra NY tips, massa skratt och god mat. Om man får säga det om sin egen lagade mat.

Jag gillar verkligen umgås med anna (åsa med även om jag inte har träffat henne lika mycket). Hon är rakt på sak, tuff, stark och säger vad hon tänker, lätt att skratta med, lätt att umgås med och full av roliga påhitt. Och hon gillar många av de saker jag gillar. Väldigt bra tjej helt enkelt. Jag är mycket glad att jag träffade henne.

Nu är det egentligen way för sent för att vara uppe. Men jag är inte trött. Typiskt.

1 kommentar:

Mikael sa...

Anna låter som en trevlig typ, har ju bara träffat henne lite men fått ett bra intryck.

Trevligt att det kommer lite gäster till våran lägenhet.

Det kan vara bra att ha möte bestämt på morgonen för då ser man till att komma upp även när det tar emot.
Själv har jag börjat vakna tidigt och trivs bra med det, hade gymet varit öppet så hade jag nog tagit mig dit, men jag har alldeles för dålig självdiciplin nu för att ge mig ut att springa när det är +1 grad ute.