måndag 1 september 2008

sunday love

kände mig rätt så sliten i kroppen när jag vaknade i morse men det gick över efter ett tags slappande. Sen så gick större delen av dagen till ännu mer slappande.

Jag håller på att läsa Seven Types of Ambiguity och den är facinerande bra. Det handlar om en arbetslös lärare som frustrerad efter tio års av obesvarad kärlek kindnappar sonen till sin gamla flickvän. Boken är ihopsatt av sju bitar där varje del är berättad av en av personerna inblandade i dramat.

Så det var det jag ägnade mig större delen av dagen. Med en kopp té och en filt. På eftermiddagen klädde jag på mig och åkte iväg till Focus för lite matshopping. Behövs inte så mycket då vi åker iväg om en vecka.

Den hem till föräldrar för att äta middag. Vi åt oxfilé med kantarellsås och gratinerade tomater. Och till efterrätt, aroniapaj och mörk choklad med chili och hallon. Fantastiskt gott och jag är mätt som en boll. Det är bra att åka hem till föräldrar. Jag tror inte det spelar någon roll hur gammal jag är. Jag kommer alltid få med mig en matlåda hem. Det känns väldigt rätt.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jo, man ska låta föräldrar vara föräldrar. Det är bra för deras självkänsla att få ge matlådor, bjuda på mat och bio m.m.
Så länge de förstår att man inte längre är beroende av dem för vår överlevnad eller rätt att ta stora lån.

Slappa låter skönt,det ska jag göra på flyget till NY...