måndag 22 september 2008

sunday brunch

vaknade vid halv elva, inte särskilt utvilad alls. Men det var strålande solsken ute så det var rätt ok ändå. Idag var det dags för familjebrunch då syster fyllde år i fredags, men vi inte har kunnat träffas då hon har jobbat. Brunchen var på Elite Plaza på Anenyn.

Mycket god mat men jag tror ändå att den vi åt på Incontro var snäppet bättre. Men vi gick alla därifrån mätta som bollar. Jag har inte ätit nåt mer på hela dagen och fick verkligen tvinga mig in i köket för att fixa ihop en lunchlåda tills imorgon. Vi satt i över två timmar, pratade, åt, drack vin och gav bort presenter. Tror att Ewa blev mycket nöjd.
Efteråt gick ewa till jobbet och jag och föräldrar tog en promenad på stan.

Sjutton gubbar vad göteborg känns litet och tomt i jämförelse med NY. Inte så kontstight iochförsig men ändå. Göteborg har aldrig känns särskilt litet förut, det har ju varit en alldelse utmärkt lagom stad. Jag antar att jag kommer glömma snart och göteborg kommer gå tillbaka till sin lagomhet.

På det stora hela en alldeles utmärkt söndag. Och jag ser inte längre ut som en botoxad hamster, vilket är en fördel när man ska vistas bland folk.
Stannade förbi på stadsbiblioteket på vägen hem. Jag kan lätt fastna där i flera timmar. Det finns så många böcker... Tur att de stängde klockan fem.

1 kommentar:

Mikael sa...

Ja nu är du snygg igen, fast du var lite söt som en snusande kanin, eller botoxad hamster som du kallade det:)
Och göteborg är litet, man kan vl säga att manhattan och brooklyn utgör stadskärnan i NY. I gbg är det väl avenyn, en gata som är stadskärnan samt de angransande gatornas första fehhundra meter. Lite överdrivet men typ så.