onsdag 19 september 2012

det är vardag i Bergamo också

Onsdag redan. Tiden flyger verkligen fram. Och imorgon ska Micke och Simone åka tillbaka till Göteborg. Mycket sorgligt. Det har varit jätteroligt att ha dem här. Och jag tror Simone har haft kul också. Och Micke förstås. Men framför allt så har jag haft det bra. Det är rätt intensiva dagar både för dem och för mig. Jag är på kontoret hela dagarna, därav bristen på intressanta bilder. Jag tror att Micke tar massa fina bilder, men han har ingen dator att lägga upp dem på. Sen träffas vi upp på kvällen och hittar på saker tills sent.
I måndags gick vi ut tillsammans med två av mina kollegor, Peter från England och John från Kina. Och Micke och Simone förstås. Simone imponerade alla med hur cool hon var. Bland annat genom att äta upp hela sin portion på bilden under. Och kräva mer pommes. Och rita teckningar som hon delade ut till alla runt bordet. Sen sprang hon hela vägen tillbaka till hotellet, ungefär en halvtimmes promenad, samtidigt som hon ville att folk skulle applådera när hon gjorde nåt hopp eller hålla henne in handen. Och alla gjorde självklart som hon sa. Hon kan vara väldigt bossig när hon vill. Vi var tillbaka på rummet närmare midnatt.
Igår hade ingen av oss någon energi för att gå ut och äta eller vara sociala med andra. Så vi köpte lite bröd, vin, ostar och sådant och gjorde en pick-nick vid en fin fontän. Det är en grymt skön känsla att man kan sitta ute i t-shirt fast det är mörkt utan att frysa. I lööv.
Fast idag regnar det.
Besök på restaurang DaMimmo. Simone har tröttnat på pasta, men slukade sina pommes frites. (Jag har faktiskt också tröttnat på pasta, det är allt som finns att äta här. Grymt god, men ändå)

Kvällspicknick vid fontänen. Mycket trevligt.

Här är fontänen i fråga. Mycket fin. Hela stan kryllar av dem i olika utformningar

Inga kommentarer: