måndag 10 september 2012

first week

Första helgen i Warszawa är nu passerad. Det hände inte sådär väldigt mycket. När fredag kväll kom upptäckte jag att jag var väldigt väldigt trött. På lördag sov jag ända fram till lunch och gick sedan ut för att prova lite byxor för att ha till jobbet.
Men det verkar som att alla i Polen är typ pinnsmala dvärgar. Storlek 40 fick jag knappt över knäna och storlek 44 kunde jag i alla fall dra upp till halva låren. Hittade inte en enda par byxa som jag fick på mig. Oerhört irriterande. Jag hatar pröva byxor. Jag köpte ett par svarta Converese i ett nummer för stort tror jag. Men hade så ont i fötterna att mindre nummer var väldigt obekväma. Nu tror jag det ser ut som clownskor. Sen gick jag för att fixa naglarna i NailBar. Den befolkades av uttråkade tjejer i tjugoårsåldern som typ mumlade lite, log aldrig och sa knappt ett ord. Jag fick mina naglar fixade rätt så snyggt. Men jag råkade förstöra lite av dem när jag skulle ta upp min plånbok lite senare. Men de är trots det en klar förbättring mot hur det såg ut förut.
Tiden gick rätt snabbt ändå och jag började promenera hem runt halv sex tror jag. Gick tillbaka genom parken och det slog mig faktiskt när jag såg alla barnfamiljer ute och leka tillsammans att jag även såg väldigt många ensamma män leka med barn eller putta på barnvagnar. Jag hade på nåt sätt intrycket att Polska män inte sysslande med sådant. Så det var trevligt och roligt att se. Och fick mig att längta ännu mer efter min Simone.    
Söndagen spenderades helt och hållet i horisontalläge. Jag hade först massa ambitioner, som att åka in till stan, gå ut och gå, gå ut och promenera, museum kanske. För vädret var strålande och jag tänkte att nästa gång jag är tillbaka kanske det är höst. Men det slutade med att jag låg i soffan och två och en halv böcker av Hunger Games serien. Käkandes hallon och choklad. Helt ok söndag det med. 
Och nu befinner jag mig i Bergamo, två veckor framåt.
                                 

Inga kommentarer: