tisdag 4 september 2012

I'm so självständig

Det blev en lång dag på kontoret idag. Vi inte var på plats förrän nio, så vi började packa ihop först runt halv sju. Jag har fortfarande inte gjort några nya grejer, utan sitter med mitt gamla jobb. Mest i telefon med Albert för att gå igenom massa saker. Men snart så, hoppas jag. 
Jag fick min bil idag. En splitt ny Renault Laguna. Helt ny alltså, den har totalt gått femhundra kilometer. Jag som trodde att jag skulle få nån poolbilsskrutt. Lagunan är ny, rolig att köra, och bäst av allt har en grymt bra inbygd GPS. Ge sig ut på vägarna. Here I come. 
Jag började faktiskt redan idag. Kollade på Google Maps var närmaste boxträningsställe från min hemadress låg. Och som av en slump så hade de första träningen idag. Klockan halv åtta. Så jag bestämde mig för att ge det ett försök och åka dit. Eftersom jag var hemma typ kvart över sju hann jag inte fundera närmare på det hela (antagligen positivt) utan bara sprang upp till lägenheten, plockade ihop träningskläder och sprang till bilen. Ställde in rätt gata i GPSen och körde iväg. Jag var typ en kvart sen, men jag gick in och frågade om jag fick vara med. Och det var inga som helst problem. Det skulle vara första träningen för säsongen och alltså lite lugn. Men jag har ont i alla muskler i ryggen för tillfället, och i axlarna, och armarna. och magen, och ja. Ni förstår. Kommer nog vara extremt obehagligt imorgon. Men jag är väldans nöjd med mig själv. Att jag kollade upp och sen faktiskt åkte iväg och tränade. Yay!
Lagunan utanför lägenheten. Jag har för övrigt en garageplats, med den svåraste parkeringen i världshistorien.  Mellan två betongpelare i en sväng. Jag ska dokumentera. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fantastisk att du fick åka och jobba i ett annat land. Och det är fantastiskt att Micke ställer upp och tar hand om Simone medan du är borta och jobbar. Hoppas att alla andra dina (och Mickes) bekymer löser sig till slut,... om dem inte löser sig då är det inte slut :) Love mamma

scarecrow sa...

Tycker också att det är fantastiskt. Och väldigt roligt. Och vi har inte så många andra bekymmer faktiskt. Tycker vi lever ett rätt så bekymmerslöst liv. Ta i trä.
Massa pussar.