lördag 8 september 2012

första helgen börjar

Inte så mycket har hänt de senaste dagarna. Jag har varit på kontoret, alternerat att svara på frågor och hjälpa med saker från Göteborg samt att gå igenom lite nya saker. Nästa två veckor då jag kommer befinna mig i Bergamo kommer jag nog ha lite mindre att göra med mitt gamla jobb. Kommer nog inte vara lika tillgänglig då. 
Jag har tränat mycket. Igår var det ett pass från sju nästan till nio. Väldigt roligt. Om jag fortsätter den här träningstakten hela min vistelse kommer jag var grymt vältränad när jag väl kommer hem. 
Slog mig att jag inte kommer vara hemma förren det är jul. Känns väldigt konstigt. Nu är alla träd gröna och det är fortfarande sensommar. Innan jag ska hem kommer det hinna bli vinter. Konstigt. 
Idag funderar jag på att åka iväg och shoppa lite. Jag har bara ett par byxor som inte är jeans och det räcker inte för tre månader. Mitt största problem för tillfället är att alla skor jag har med mig är antingen heels eller ger mig brutal skoskav, så jag vet inte om jag ska köra bil eller promenera. 
Om jag får Internet att fungera ikväll återkommer jag med ett vettigare inlägg.

Förresten så har jag ett litet ordspråksupdate

Sól  w oko = salt i ögat
Swiat i ludzie = världen och människorna
Karton pod wiatr = kartong mot vinden
Zut beretem = kast med liten keps

Sug på dessa...

Inga kommentarer: