måndag 24 september 2012

Tillbaka i Warszawa

Tillbaka i Warszawa nu. Blev nästan chockad hur kallt det var när jag gick ut ur planet. Jag har dumt nog varken tröjor eller tjockare jacka med mig. Tänkte att jag skulle köpa här, men har ännu inte lyckats få tummen ur att göra det. Slänger upp några sista bilder från Bergamo. Den sista dagen då jag var ensam efter att Micke och Simone hade åkt hem och jag var ledig. Hade som sagt nån plan att shoppa, och hittade faktiskt massa snygga saker. För massa dyra pengar. Och de saker som inte kostade mycket pengar var inte lika intressanta. Så det blev inget shoppat. Men mycket promenerat.  
Såna här kryllar det av överallt. Män i kostym, kvinnor i heels, alla kör vespor.

Spana på Bergamo

Stadsmuren. Lägg märke till fotbollsmålet i högra hörnet. Italienarna älskar verkligen sin fotboll och spelar på minsta gräsplätt.

Liten Fiat in the light
I Söndags var jag på middag hos pappas kusin Ola. Jag har inte sett henne sen hon var i Sverige för typ över tjugo år sedan och var väldigt osäker på ifall jag skulle känna igen henne. Men jag behövde inte oroa mig för hon kände igen mig. Och sa att jag hade typ samma ansiktsdrag som när jag var liten. Vi åt en väldigt god middag bestående av stek, potatismos, sås och rödbetor. Det var verkligen lovely efter all pasta och pizza. Jag kom dit klockan tre och var hemma runt nio. Så man kan lugnt säga att det var väldigt trevligt. Vi pratade om böcker, filmer, musik, hur det är att leva i Polen jämfört med Sverige och allt möjligt annat.  

Ola och Marek


Inga kommentarer: