onsdag 16 juli 2008

det gäller att börja som man tänker fortsätta

det var med blandade känslor jag kom hem igår. Skönt att komma hem, till sin egen säng, egna rena kläder, dush, soffa. Men å andra sidan tomt utan Micke och ingen mat i kylskåpet.

Eftersom jag skulle till läkaren halv två idag gick jag inte till jobbet på morgonen. Däremot gick jag ut och sprang. Jag tänkte att jag borde ha blivit lite starkare efter alla vandringar, och jag hade något av ett dåligt samvete för all choklad jag har ätit. Så jag åkte till Skatås och sprang åttan innan frukost. Det gick faktiskt förvånansvärt bra, med tanke hur katastrofalt dåligt det hade gått sist. Jag sprang rundan på circa 53 minuter, vilket inte är någon väldigt bra tid, men då tog jag det väldigt lungt iallafall i början och kände mig relativt stark i slutet.

Hann inte med mycket på jobbet. Översiktskollade alla 150 nya mail, gick genom lite problem med J, fick lite uppgifter att kolla upp. Som vanligt med andra ord. Men det är väldigt tomt där nu, och ännu tommare blir det när J går på semester nästa vecka. Jag kommer känna mig väldigt ensam.

Efter jobbet gick jag och gymmade med mamma. Vi körde ben och det gick rätt så bra även om jag kände mig lite matt efter löpningen.

Men nu är jag väldigt nöjd med mig själv.

1 kommentar:

Mikael sa...

och nöjd ska du vara. Det var jättekul att ha dig här, och som sagt, mycket tomt att du åkte.
Jag tror att fjällvandring ger en del kondition faktiskt, eller åtminstånde styrka. Packning och terräng gör mycket.
om nio dagar kommer jag hem.