torsdag 3 juli 2008

whats the difference

angående förra inlägget.
Hmmm!!! Läste du verkligen på sidan. Enda ner? Jag var helt och hållet ytterst ironisk när jag skrev detta. Var du ironisk i ditt svar? Jag menar det att det står att ägaren kan vara "hostile" gör en lite misstänkdam och sen alla som skriver "DONT STAY HERE" med versaler gör en lite mer övertygad om att det inte är rätt ställe. Så du var ironisk va?

Köpt hikingskor idag. Bara så du vet att jag nu har utrustuningen för att springa i stenig terräng ifall jag vill. Grymt mycket pengar jag har lagt på friluftsgrejer. På tiden att vi börjar frilufta lite. Ser fram emot nästa vecka.

Var på Sex And The City ikväll. Filmen gick sönder i mitten så vi tillbringade nästan en halvtimme med att titta på en blank skärm. Inte roligt. Fick dock en extra biobiljett som tröst.

Annars filmen. Hmm, Jag vet inte. Snygga tjejer, snygga kläder, snygga skor. Allla blir lyckliga i slutet. Men helt OK. Jag håller inte med de kommentarer som har lagts av t.ex. Hans Wiklund att om man som kvinna gillar filmen förtjänar man bara halva lönen av männen. Jag har aldrig riktigt förstått det här att det ses som något dåligt och bakåtsträvande när tjejer lägger pengar på skor eller handväskor medan när killar lägger alla sina pengar på skivor så odlar de ett intresse. Whats the fucking difference?

Jag är för fler tjejfilmer. Och vi såg iallafall tre killar i publiken. Undrar om de också förtjänar halva lönen. Förresten så är killar inte så smarta. De borde krylla av dem på bion. Måste vara ultimata stället att ragga snygga tjejer.

Love

2 kommentarer:

Mikael sa...

he he. Jag kär mig aldrig. ska läsa noga innan man säger något. Jag trodde jag läst allt du ville visa. ressensionerna var längre ner på sidan. Beskrivningen var trevlig dock tycker jag.

Sex and the city verkar trotts allt ha lyckats med att få kvinnor som målgrupp. Finns säkerligen gott om killar som tycker om serien men inte säger något. Men jag tror nog att de flesta helt enkelt inte lyckas hålla intresset uppe, som jag.

Kvinnor är målgruppen, det är helt OK. Jag är övertygad om att Family Guy har killar som målgrupp, eventuellt nerdar.

tråkigt med paus mitt i dock

Mikael sa...

Och just det! konsumptionen som uppmuntras i filmen innebär väl att kvinnor borde ha dubbla lönen för att ha råd med alla accesoarer, kläder och skor.

Vårt sammhälle är trots allt baserat på konsumption.