torsdag 24 juli 2008

finally food

dagen flög iväg idag. Jag har mycket att göra hela tiden och upptäckte att jag, i egenskap av deputy CFO och Alexei som för tillfället är deputy VD har lite olika åsikter då det gäller penningtvätt. Jag har tex sagt nej när jag har blivit ombedd att skicka faktura till någon annan är kunden. Den någon annan ska då betala i kundens ställe. Medan Alexei anser att det är väl OK att göra det, vi är inte polisen, så anser jag att vi må inte vara polisen, men vi måste fortfarande följa regler. Och när en tredjepart betalar istället för någon annan så tycker jag att det är misstänkt likt penningtvätt, och jag har inte lust att stå med ansvaret ifall så skulle vara fallet. Disskussionen gick lite fram och tillbaka och vi kom inte riktigt överens om något. Jag tror att den slutatde med att han sa -But we are paid to take responsibility. Och jag ansåg att -Maybe, but in that case I´m not paid enough.

Efter jobbet, ett pass boxning. Börjar kännas lite bättre nu. I början kände jag mig väldigt stel men nu känner jag mig mer och mer avslappnad. Vi ska köra på Lördag också, hade vart mycket roligt ifall du hängde med.

Sen handla mat, hem, och tro det eller ej, laga mat. Jag bjöd in Ewa eftersom jag tänkte att det skulle kunna motivera mig till att laga middag. Det blev en grymt god en också. Köttfärsbiffar med kryddor, diijonsenap, lök etc gjorda i ugn så det blev extra saftiga med taziki och tomat- och mozzarellasallad. Jag skulle tagit ett kort åt dig, men vi var så hungriga att jag inte hann innan allt var uppätet. Det blir över till en lunchlåda med, och jag ser redan fram emot det.

Det blir inte till att somna innan tolv idag heller. Alltså snoozande imorgon.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jag är helt klart på box på lördag men då går jag nog raka vägen hem från flyget på fredag och softar i väntan på att du kommer från slottskogen.

Utlänningar verkar rätt billiga i fråga om lön kontra ansvar. Har haft liknande diskussioner när det gällt att göra tvivelaktiga saker ur miljö hänsyn. Jag tror nog att alla har ett pris men det är ju dumt att sälja risker billigt.

Går att koppla vidare detta till frågan om betald övertid eller förhandla bort den.

Du är grym på att laga mat så nu ser jag fram emot att du kommer laga något gott till mig med:)

massa kramar