tisdag 22 juli 2008

jag är en skam för feministerna

hur mycke som helst att göra på kontoret. Jag hinner inte med och jag klarar inte av att prioritera för allt måste göras. Resultat: inget bra.

Annars:

Dörrlåset har blivit så trögt att jag knappt får in nyckeln i låset.
Varje dag är ett äventyr.
Kommer jag in eller blir jag utelåst.
Lampan i badrummet funkar inte.
Jag sminkar mig i mörker.
Reslutat: konstiga blickar från främmande människor.
Taklampan i köket har slutat fungera.
Den går inte tända även om jag anväder våld.
Jag lagade omlett till middag idag.
Mycket gott.

Men jag råkade ställa stekpannan på diskbänken.
Resultat: inte så fina inbrända märken av stekpannan i träet.





Jag gjorde mangosmoothie till efterrätt.
Men jag råkade skvätta ner både mig själv och golvet med mjölk.
Nu har jag lagt mig på soffan
Jag vågar inte röra mig härifrån ifall jag sabbar något mer.
Kom hem och ta hand om mig.

Förresten så drömde jag inatt att jag tappade min förlovningsring då jag grävde gravar åt min fyra marsvin. I jorden. Med händerna. Fyra marsvin.

I´m loosing it

1 kommentar:

Mikael sa...

efter en sådan dag kanske inte soffan är stället jag skulle valt... den är ju jättedyr!

det var ju rätt ordentliga brännmärken men det kan ju motivera ett bänkbyte, jag har alltid velat ha i sten men då måste vi byta skåpsluckor också...
eller så slipar man bara skivan.

obehaglig gnagar dröm, låter alldeles för tydaaktig.

jag ska hem och ta hand om dig och försöka mig på något med lägenheten med. men jag varnade dig innan vi köpte lghten att jag varken är händig eller huslig. får se vad jag kan göra, vila och exjobb i första hand.

dags för frukost.

love