fredag 4 juli 2008

goda gubbar


precis hemma från gymmet. Kört biceps och rygg, rätt tungt också så jag kommer nog ha bra ont imorgon. Ätit flera kilo jordgubbar idag. Först hade vi glass och jordgubbar på jobbet, som det blev massa över så jag åt innan gymmet och sen åt jag och mamma jordgubbar till kvällsmat. Mycket gott. Me lööv.

Ifall du inte visste så är jordgubben egentligen ett bär eller en så kallad skenfrukt (samma som ananas) och är en korsning mellan ett gäng olika smultron. Jordgubbe betyder egentligen liten klump.

Nu ska jag dusha och sen sitta uppe alldeles för länge och läsa bok innan jag sommnar.

1 kommentar:

Mikael sa...

Nej, jordgubbe betyder just det, jord gubbe. Vadå liten klump. Betyder fullgubbe velig pryl?

Earth man!

men det är mycket C-vitamin i gubbarna. Ska vara bra för imunförsvaret har jag hört även om kroppen gör sig av med överskottet.

Jag har inte gymat biceps och rygg men jag har sprungit åtminstone.
känner mig lit duktig