onsdag 23 juli 2008

vardagsliv

snoozade lite väl länge i morse, men kände mig helt utvilad när jag väl tvingade mig upp ur sängen runt åttatiden. Jag tror jag lägger mig alldeles för sent. Det är sällan jag släcker ljuset före midnatt och jag går oftast upp före sju samt att jag tränar nästan varje dag. Fast o andra sidan så behövde varken Winston Churchill eller Margret Thatcher mer än fyra timmars sömn per natt. Jag klarar mig hyfsat bra på sex till sju timmars sömn om jag få sova ikapp lite på helgerna.

Inget intressant på jobbet idag. Vi är bara fem personer på hela kontoret. Svårare att jobba då tycker jag. Jag saknar energin och stressen som brukar ligga i luften när vi är fullt bemannade. Spänningen brukar göra det lättare att motivera ett bra utfört arbete.

Åkte till gymmet efter jobbet. Blev biceps och rygg. Jag gillar ådrorna som kommer fram på armarna när jag kör biceps. Testade att springa en halvtimme på löpbandet efteråt. Det var sjukt jobbigt. Jag var tvungen att varva lite med att gå för jag blev alldeles för trött. Jag brukar inte bli särskilt trött om jag ska springa 30 minuter bara. Undrar om det var gymmandet innan som gjorde det, att det var ett löpband eller att jag har nya inlägg i skorna och min kropp är ovan vid att benen faktiskt är lika långa. Mysteriet tätnar. Klart jobbigt var det iallfall.

Hemma har jag ätit gravad lax med hovmästarsås och youghurt med solrosfrön. Kylskåpet är tomt igen. Ska försöka handla innan fredag.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jag vill också kunna klara mig på fyra timmars sömn... Utan att gå runt och vara trött hela tiden. Jag tror att de två britterna var trötta hela tiden. Det skulle förklara en del.

Blandade känslor där om jobbet. Jag håller med om att det är lättare att jobba om det finns en puls i företaget men samtidigt vill jag hålla mig borta från folk då jag avskyr att bli störd. Fast mina kollegor verkar ha fattat det nu. Men ja, ett öde kontor är ingen höjdare.

lax är gott

jag har träningsvärk, grymt bra program för en otränad själ.